Yoast SEO: optimoi sivustosi metatiedot hakukone- ja some-ystävälliseksi

Kuulostaako tutulta: jakaessasi WordPress-verkkosivustosi linkin Facebookissa, jakolinkki näyttää typerältä, otsikko on ties mitä, kuvaksi tuli outo kuva jota et halunnut tai väärä rajaus, sekä kuvaustekstin paikalla lukee jotain täysin typerää kuten: Tässä on mennyt pieleen monta asiaa: Sivustolta automaattisesti poimittu logo tai kuva ei näy kunnolla Yrityksen etusivun otsikko on ”Tervetuloa!”, joka voisi olla joku […]

Optimoi kuvat verkkosivuille: nopeuta sivujen latausaikoja 50-80%

Kuvien optimointi verkkosivuille varmistaa, että sivut latautuvat nopeasti sekä kuvat näyttävät parhaimmalta mahdolliselta, kun valitaan oikea kuvaformaatti, tarkkuus sekä mahdolliset tiedostokokoon vaikuttavat väri- ja pakkausasetukset. Lisäksi kuvilla on toki muukin funktio: ne tyypillisesti esittelevät mm. yrityksesi, tuotteesi ja henkilöstösi, eli pikselimössökuvien ansiosta imagosi voi vaikuttaa amatöörimäiseltä. Samoin käy jos kuvasi ovat 5-8 megatavua per kuva […]

Nopeuta WordPressiä RAM-välimuistilla: esittelyssä Redis + Docker

WordPress-sivustojen ja -verkkokauppojen suorituskyvyn yhtenä pullonkaulana on WordPressin perusmekaniikka tietokannan suhteen: jokaista sivukävijää varten on ladattava sivun sisältö tietokannasta, kuten tekstisisällöt, kategoriat, tuotteiden hinnat, valikot jne. Perinteisesti WP-sivustoja on moni nopeuttanut välimuistilisäosilla, jotka tekevät staattisia sivuja jotka vähentävät/poistavat tietokantakyselyitä. Yksi tällainen lisäosa on suosittu WP Rocket. Nämäkään lisäosat eivät tarjoa riittävästi suorituskykyä tilanteisiin, joissa:

Google My Business -profiili parantaa yrityksesi näkyvyyttä

Ei ole kysymystäkään siitä mikä hakukonepalvelu on verkon suosituin. Google on niin dominoiva, että yli 90% kaikista verkkohauista tehdään Googlen palveluiden kautta. Jotta yrityksesi verkkonäkyvyyden voi maksimoida, kannattaa erityisesti panostaa Google-näkyvyyteen. Google My Business -yritystietojen profiili on ilmainen palvelu, jonka avulla määrität yrityksesi ulkoasun ja näkyvyyden sekä Googlen hakukoneessa että karttapalvelussa (Google Maps). Voit nostattaa […]

7 syytä ottaa Google Analytics käyttöön

Google Analytics on verkkosivuston kävijäseurantaan erikoistunut työkalu, joka tarjoaa tietoja verkkosivustosi kävijöistä ja liiketoiminnan kannalta tärkeistä havainnoista. Nettisivujen ylläpitäjälle Google Analytics on yksi tärkeimmistä työkaluista, jota voi käyttää sekä nettisivujen analysointiin että optimointiin. Yrittäjälle ja liiketoiminnan johdolle se on työkalu, jolla mitataan mainonnan ja markkinointitoimenpiteiden tehokkuutta sekä seurataan avainlukuja kuten myynnin, yhteydenottojen tai liidien kehitystä. […]

Domainin tai sivujen uudelleenohjaus: kaksi tapaa esittelyssä

Verkkosivuston uudistaminen on usein välttämätön paha: vanhan sivuston tekniikka tai ulkoasu on vanhentunut ja käytettävyys kärsii. Kun uusi verkkosivusto julkaistaan, sivuston alasivujen osoitteet muuttuvat tai koko verkkotunnus vaihtuu (esim. com-osoitteesta fi-osoitteeksi), on tärkeää muistaa uudelleenohjaukset (engl. 301 redirection), jotka kertovat hakukoneelle kuten Googlelle, mitä tapahtui vanhalle sivulle. Uudelleenohjaus varmistaa ennen kaikkea hakukonenäkyvyyden säilyvyyden ja estää […]

Selvitä Google näkyvyytesi ja sijoituksesi hakukonetuloksissa Googlen verkkovastaavan työkaluilla

Seuraatko verkkosivustosi kävijäliikennettä ilmaisella Google Analytics -palvelulla, mutta et tiedä, miten paljon ja millä avainsanoilla verkkosivustosi sijoittuu Googlen hakukonetuloksissa? Haluaisitko nähdä, millä avainsanoilla verkkosivustollesi saavutaan? Ota käyttöösi Googlen verkkovastaavan työkalut (Search Console), joka on ilmainen palvelu, joka antaa vastauksia näihin kysymyksiin.

WordPress-sivuston siirto Dockeriin Duplicator-lisäosan avulla

WordPress-sivuston tai  WooCommerce-verkkokaupan siirto Dockeriin on hyvä idea silloin, kun verkkokauppa kasvaa suureksi ja kävijämäärät lisääntyvät. Docker tarjoaa virtuaalipalvelimen sijaan helpon tavan lisätä suorituskykyä ilman, että virtuaalipalvelimen konfigurointiin tarvitsee käyttää aikaa. Docker on käyttövalmis käytännössä jopa sekunneissa ja sopii erityisesti sellaisille kehittäjille, jotka eivät halua säätää virtuaalipalvelimen asetuksien kanssa ja tarvitsevat lisätehoa helposti.

Sähköpostimarkkinoinnin työkalu: ilmainen MailChimp esittelyssä

Sähköpostimarkkinointiin on erilaisia työkaluja ja ohjelmia, joiden avulla on kustannustehokasta viestiä ja sitouttaa asiakkaat ja muut sidosryhmät toimintaasi. Seuraavan kerran kun mietit, että pitäisi lähettää asiakkaillesi tiedote tai kertoa ilouutisia uusista työntekijöistä ja kasvusta, tuotteista tai ohjelmistouutuuksista, sähköpostia parempaa työkalua saa etsiä.

Roskapostin esto sähköpostiin: 5 vinkkiä vähentämiseen

Roskaposti, spämmi, mainosviestit ja haittaviestit. Kaikki ovat synonyymejä turhalle työlle, joka vie aikaasi ja syö työn tehokkuutta. Jos käytät joka työpäivä keskimäärin 5 minuuttia roskapostiviestien siivoamisessa, teet vuodessa reilu 18 tuntia turhaa työtä. Miksi roskapostia tulee joillekin enemmän ja miten roskaposti esto sähköpostiin toteutetaan tehokkaimmin?